تبدیل گیربکس دستی به گیربکس اتوماتیک

مزایا و معایب تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک نظر دهید

جعبه دنده یک خودروی مجهز به گیربکس دستی، تفاوت زیادی با جعبه دنده تمام اتوماتیک یا AMT خودروهای مدرن دارد. در خودروهای نوع اول، 5-6 سطح دنده به همراه یک دنده عقب و حالت خلاص وجود دارد و در خودروهای نوع دوم، حالت D (جلو)، حالت R (عقب) و حالت P (پارک) دیده می شود و تعویض دنده به طور خودکار به موتور منتقل می شود. برای راننده امروزی که گزینه های زیادی پیش روی خود دارد، تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک یکی از گزینه هاست که باید مزایا و معایب آن را سنجید. همراه بازرگانی البرز باشید

برای انجام این فرآیند عموما از گیربکس ZF آلمانی استفاده‌ می‌شود. این گیربکس ‌‌ها اصطلاحا استوک و یا همان دست دوم می ‌باشند چرا که گیربکس نو برای تبدیل وجود ندارد. مصرف سوخت خودرو نسبت به قبل، حدود 2 لیتر در هر صد کیلومتر افزایش و شتاب خودرو کمی کاهش پیدا می ‌کند. برای برخی از خودروهای ایرانی امکان تبدیل آن به گیربکس اتوماتیک وجود ندارد و یا اینکه صرفه مالی ندارد و خرید اتوماتیک کارخانه ‌ای آن به صرفه ‌تر است.

کاملا طبیعی است که شما علاقه مند باشید از پیچیدگی های تبدیل گیربکس دستی اتومبیل خود به گیربکس اتوماتیک مطلع شوید. بیایید مزایا و معایب انجام این تبدیل را برای خودروی گیربکس دستی فعلی شما بررسی کنیم.

از فروشگاه اینترنتی بازرگانی البرز خرید کنید : روغن گیربکس اتوماتیک

مزایای تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک

مزایای گیربکس اتوماتیک

1. قدرت مانور بهتر

رانندگی آفرود یا خارج از جاده با گیربکس اتوماتیک آسانتر می شود. در مقایسه با گیربکس دستی، میزان تلاش برای رانندگی در خودروی اتوماتیک بسیار کمتر خواهد بود. برای عبور از بزرگراه نیز، گیربکس اتوماتیک تجربه سواری بهتری دارد.

2. تلاش کمتر برای رانندگی

با استفاده از گیربکس اتوماتیک، نیازی به استفاده از پدال کلاچ نیست. همچنین می توانید تعویض دنده را در شرایط رفت و آمد شهری یا شلوغ و پر ترافیک نداشته باشید. صرفه جویی میزان تلاش در رانندگی با گیربکس دستی برای یک پا (پدال کلاچ) و یک بازو (تعویض دنده) یک ویژگی جذاب برای تبدیل گیربکس خواهد بود.

3. عملکرد بهتر در سراشیبی

عملکرد خودروهایی که گیربکس اتوماتیک دارند در مسیر‌های سربالایی بهتر است. این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک به طور صحیح صورت نپذیرد نتیجه برعکس خواهد بود و خودرو در مسیرهای سراشیبی خوب کار نخواهد کرد.

در فروشگاه اینترنتی بازرگانی البرز بخوانید : تفاوت گیربکس CVT و گیربکس اتوماتیک معمولی

معایب تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک

1. افزایش مصرف سوخت

کسانی که قبلا گیربکس موتور خود را تغییر داده اند، از افت اندک در بهره وری سوخت خبر داده اند. اگر بیش از 1000 کیلومتر در ماه از ماشین خود کار می کشید، این افت می تواند یک تغییر هزینه بر باشد.

2. هزینه تبدیل

هزینه تهیه قطعات و پرداخت هزینه یک مکانیک باتجربه بزرگترین عامل در بازدارندگی رانندگان از انجام این فرآیند خواهد بود. برخی از مولفه های اساسی که به بروزرسانی، تغییر یا تنظیم مجدد نیاز دارند عبارتند از:

وایر برق
سیستم کنترل برق (ECU)
کنسول جعبه دنده
اهرم دنده
کنسول خواندن مسافت
شفت
مبدل گشتاور
تعویض کل دنده

بدیهی است که سطح تغییرات گسترده، فشار اقتصادی سنگینی را متحمل خواهد شد. از دیدگاه عام، منطقی تر است که به جای تبدیل گیربکس دستی خود به گیربکس اتوماتیک، به دنبال یک خودروی گیربکس اتوماتیک جدید بروید. سیستم و گیربکس اتومات نصب شده کارخانه بسیار بهتر از گیربکسی است که شما روی خودروی خود نصب می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 3 =

طراحی سایت با افتخار در   ناوک آنلاین به سفارش طراحان پرسیکا